Game Design
Waarom enkel levels uitspelen als je ze ook zelf kunt maken? Dit is hét kamp voor iedereen die niet alleen wil gamen, maar ook begrijpt hoe die virtuele werelden in elkaar steken. Je leert bouwen, debuggen, animeren en itereren tot je game voelt alsof het altijd al had moeten bestaan. Of je nu de volgende Mario ontwerpt of een pixel-perfecte puzzelgame bedenkt, hier zit je goed.
Wat krijg je allemaal voorgeschoteld?
- Logica en flow control: Een goede game moet gewoon werken. Je bouwt de structuur en logica die ervoor zorgen dat alles soepel loopt. Van level naar level, van start naar finish, alsof het vanzelf gaat.
- Gebruikersinteractie en animatie: Maak een game waar spelers écht in willen duiken. Dynamische interacties en animaties geven jouw spel die extra dimensie. Boei jouw gamers vanaf het eerste klikje.
- Debugging en iteratief ontwerpen: Fouten maken is goed, zolang je ze oplost. Test, verbeter en bouw jouw game stap voor stap beter. Elk level verdient een beetje liefde en een hoop verfijning.
- Online gamedesignplatform: Je leert werken met visuele programmeerblokken, want code hoeft niet saai te zijn. Hiermee maak je interactieve games zonder urenlang naar een zwart scherm vol foutmeldingen te staren.
- Ontwikkel jouw kennis van game-ontwikkeling: Techniek, creativiteit en volop experimenteren. Je komt hier buiten met een rugzak vol skills en een hoofd vol ideeën.
Dit is een extern kamp, slapen doe je thuis in je eigen bedje. Blijf je liever overnachten? Je kan dit kamp ook intern (met overnachting) volgen, dit kamp vind je op onze website onder 'Game Design'.
Bron: UiTdatabank
Periode
24/08 - 28/08
Uren
08:45 - 18:00
Leeftijd
2009 - 2013
Locatie
2009 - 2013
24/08 - 28/08
08:45 - 18:00
Provinciaal Vormingscentrum,
Waarom enkel levels uitspelen als je ze ook zelf kunt maken? Dit is hét kamp voor iedereen die niet alleen wil gamen, maar ook begrijpt hoe die virtuele werelden in elkaar steken. Je leert bouwen, debuggen, animeren en itereren tot je game voelt alsof het altijd al had moeten bestaan. Of je nu de volgende Mario ontwerpt of een pixel-perfecte puzzelgame bedenkt, hier zit je goed.
Wat krijg je allemaal voorgeschoteld?
- Logica en flow control: Een goede game moet gewoon werken. Je bouwt de structuur en logica die ervoor zorgen dat alles soepel loopt. Van level naar level, van start naar finish, alsof het vanzelf gaat.
- Gebruikersinteractie en animatie: Maak een game waar spelers écht in willen duiken. Dynamische interacties en animaties geven jouw spel die extra dimensie. Boei jouw gamers vanaf het eerste klikje.
- Debugging en iteratief ontwerpen: Fouten maken is goed, zolang je ze oplost. Test, verbeter en bouw jouw game stap voor stap beter. Elk level verdient een beetje liefde en een hoop verfijning.
- Online gamedesignplatform: Je leert werken met visuele programmeerblokken, want code hoeft niet saai te zijn. Hiermee maak je interactieve games zonder urenlang naar een zwart scherm vol foutmeldingen te staren.
- Ontwikkel jouw kennis van game-ontwikkeling: Techniek, creativiteit en volop experimenteren. Je komt hier buiten met een rugzak vol skills en een hoofd vol ideeën.
Dit is een extern kamp, slapen doe je thuis in je eigen bedje. Blijf je liever overnachten? Je kan dit kamp ook intern (met overnachting) volgen, dit kamp vind je op onze website onder 'Game Design'.
Bron: UiTdatabank